Wednesday, February 27, 2013

BOMOH



Merupakan satu isi yang semakin menjadi trend dalam kehidupan manusia kini. Kalau zaman dahulu aku tak lar kesah sangat tapi yang aku hairan kenapa masih ada manusia yang mempercayai benda-benda begini??? 
Aku tidak menyangkal bahawa bomoh turut mempunyai peranannya namun mengapa ada manusia yang sanggup menggunakan bantuan mereka ini untuk membinasakan sesame manusia??
Sadarkah kamu wahai kaum yang digelar MANUSIA yang hanya hidup di dunia sementara untuk mencari bekalan ke Akhirat… masih mampukah kau melakukan dosa saat=saat kau di ambang maut?? Akan diampunkan ke dosa-dosa kau yang telah membinasakan kehidupan orang lain??
 Kalau hanya disebabkan hasad DENGKI kau yang tidak bertempat terhadap orang lain…itu sekadar menjadi petunjuk kearah KEMUNGKARAN dan azabnya adalah NERAKA JAHANAM… Apa kau masih ingin meneruskan niatmu dengan menyakiti orang lain??? 

Renung-renungkan lah nasihatku wahai manusia… kerana kau telah dikurniakan dengan akal fikiran yang molek oleh Allah dan seharusnya kau gunakan ia dengan sebaik mungkin kerana MANUSIA ADALAH SEBAIK-BAIK KEJADIAN CIPTAAN ALLAH SWT

1 comments:

  1. Awk ada mknn kegemaran? Jom join segmen ni http://nasuhanass.blogspot.com/2013/02/segmen-saya-suka-makan.html :D

    ReplyDelete